dinsdag 6 december 2016

Kunst ophalen en dan ook naar Amsterdam.

Altijd een leuke bezigheid. Je komt bij kunstenaars thuis en ziet waar ze mee bezig zijn. Of het geen eendaagsvliegjes zijn. Maandag 5 december was ik bij Roos van der Meijden. In Pijnacker woont ze in een wijk waarvan ik zou zeggen een 'fenix' wijk. Ik dacht eraan toen ik de wijk binnen reed. Helemaal niks mis mee daar. Leuk huisje, leuk zoontje, mooi werk.
Vijf werken heb ik opgehaald. Ben benieuwd wat mijn bezoekers ervan vinden. Reisverslag staat hier beneden. Een werk uit een serie waarin de zogenaamde gallerijen in Parijs een rol spelen.


Daarna ben ik naar Amsterdam gegaan. De Noorder Begraafplaats. Kijken hoe het graf van David erbij staat.  Op een of ander manier altijd een opgaaf om te gaan. Mijn oudste broer vertelde me ooit dat hij van onze Oma had begrepen dat de dood van haar kind steeds zwaarder werd. Zij verloor haar zoon in 1942. Alfons was toen 16 jaar, lag in het ziekenhuis in Utrecht. Had problemen in het hoofd. Zij woonden toen in Heerlen. Tjeetje 1942 en dan een doodziek kind in Utrecht. Een professor (Vogels) uit Welten was werkzaam daar en stuurde berichten per postkaart.
Ik kan beamen dat het zwaarder word.  Het gemis wordt steeds zwaarder. Niet per dag, maar per week toch wel. De donkere dagen dragen er niet aan bij.
Het is een mooi plekje daar bij dat vaantje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten